onsdag 23 juni 2010

Kvinnor får ju alltid ligga

Jag är så trött på allt gnäll jag så ofta får höra när jag pratar feminism. Kvinnor får alltid ligga, Män kan inte ligga sig till ett jobb (buhu), Den snälla killen får aldrig tjejen osv, osv.

Hur många gånger har man inte fått höra det? Man pratar om kvinnors sexuella makt hit och dit. Känner att jag behöver klargöra lite här.

Kvinnor får alltid ligga
-Visst är det nog så att fler män än kvinnor aktivt "jagar" ute på krogen. Skulle jag kunna få med mig någon hem efter varje utekväll? Absolut. Men ska jag behöva ta första bästa slusk som tar mig på röven? Ich don't think so. Många kvinnor har säkert för höga krav, men i de flesta fall uppfyller killarna inte ens de mest grundläggande.

Män kan inte ligga sig till ett jobb
-Är det ett privilegium att få gå sängvägen istället för att bli bedömd efter kompetens? Att det förekommer fall där kvinnor behövt knulla sig till jobb visar bara den fina kvinnosyn vi har i vårt samhälle.

Den snälla killen får aldrig tjejen
-Det här påståendet är det som stör mig mest av dessa tre. Det är alltså sk "snälla" killar som klagar på att ingen vill ha dem. Tjejer vill bara ha bad guys. "Jag LYSSNAR ju på dem, visar intresse för det de är engagerade i, men ändå vill de inte ha mig, buhuuu". Ja, men oj, du klarar av allt som en medmänniska ska, grattis! Det är väl ändå den enda egenskapen en kvinna borde nöja sig med att en man har, att han är en normalt fungerande medmänniska. Eller inte.

2 kommentarer:

  1. Roman (tjecken)3 juli 2010 kl. 09:31

    Den snälla killen får aldrig tjejen---
    Det är nog lite sanning i det du skriver här.
    Fast oftast så har den snälla killen dåligt självförtroende. och oftast så Är det att man tycker att man inte skulle duga för den tjejen (som oftast är hundra gånger snyggare än vad man tycker man är värd). Sedan så dom snälla killar som inte får sin tjej är mera pressade än dom som inte har problem. Tänker att alla andra har den Tjejen de vill ha, men inte jag.

    SvaraRadera
  2. Roman: Det jag stör mig på är inte killar med dåligt självförtroende, utan killar som blir übergnälliga och påstår att de är FÖR godhjärtade för att tjejer ska finna dem attraktiva. Och det är ju bara patetiskt egentligen.

    Nej, men klart att vi vill ha män som kallar oss för horor och behandlar oss som ägodelar. Prio ett på egenskapslistan vi bär med oss när vi letar ;)

    SvaraRadera