torsdag 15 juli 2010

Det läskigaste som finns

Jag älskade skräck när jag var liten. Filmer, och tv-serier om monster, häxor, och vampyrer var kung. Så de senaste dagarna har jag roat mig med att försöka komma på saker som jag faktiskt var rädd för. Och se på fan, visst blev det en fin lista av det också:

Kategori Vatten

Jag var jätterädd för att sugas in i en vattenvirvel varje gång vi var ute och åkte färja. Och hamna på havets botten där en jättebläckfisk kanske väntar.. hua! Vattendjur var också läskigt, speciellt gäddor. Jag är fortfarande skraj, och denna artikel gör det inte bättre. Fiskar ska inte ha tänder.

Kategori Fiction

*Introt till Arkiv X. Jag har ingen aning om hur läskig själva serien var, för jag kom aldrig så långt.


*Bröderna Lejonhjärta. Herreminje, så obehagligt det var! Det var något med deras frisyrer, sättet de pratade på, musiken.. allt gav mig ont i magen.


Kategori Övrigt

*Svarta hål/maskhål. Det finns väl inget värre än att sugas in genom ett hål i universum och bli till ingenting?

*Manglar. Vare gång jag följde med mamma till tvättstugan brukade jag plåga mig själv genom att stå och kolla på bilden nedan. Föreställde mig att det där barnet var jag och hur det skulle kännas att få min hand söndermanglad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar