lördag 4 juni 2011

Och så finns det de som har... bara sex dagar kvar?!

Studenten närmar sig, och jag är mitt i en mindre livskris. Ni vet, en sån där man får när absolut ingenting är säkert och det minsta stabilt. Vad som helst kan hända, och som den trygghetsnarkoman jag är känner jag mig inte riktigt på topp.

För den som undrar vad för typ av tankar jag har haft denna fina dag har de varit av typen: "Vem är jag utan andras uppfattningar om mig?". Tror bestämt att det kallas för låg självkänsla.

Sedan har jag förbannat världen ett par gånger också, och förbannat de människor som försöker få mig att tro att mina ideal är ouppnåeliga. Jag måste tro på att det blir bättre. Jag är inte den som nöjer sig. Det, mina vänner, finns det så många andra för.

1 kommentar:

  1. Då kanske du mår bättre när jag säger att jag ser upp till dig för dina åsikters skull, din ambition och engagemang i olika saker?
    Ibland saknar man goda ord.

    SvaraRadera