måndag 4 juli 2011

Bra second hand

Känner ni ändå för att handla second hand finns det faktiskt en liten butik jag kan rekommendera. Gå in till Läkarmissionen nästa gång ni är ute och shoppar. Det är ganska svårt att hitta guldkorn bland allt det fula (hey, det är saker folk inte vill ha kvar, liksom), men desto bättre känns det när man lyckas fynda. Och där kostar det heller inte mycket.
Det kanske ser ut som att jag går emot mig själv nu, men det tycker inte jag att jag gör. Jag menade absolut inte att man inte ska handla second hand, eller att det inte kan vara kul av helt andra anledningar än att man lindrar samvetet. Loppis, och mindre second hand-butiker kan fortfarande vara trevliga, men jag kan inte direkt påstå att det går att storshoppa där. Men det är heller inte det som är meningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar