söndag 16 december 2012

Bloggutmaning: Blazing Magnum (1976)


Det tog ett bra tag innan jag kom igång med att se veckans film, och det berodde väl mest på att jag var så övertygad om att jag inte skulle tycka om filmen (förlåt). Och det visade sig vara precis så. Vill ni ha en beskrivning av filmens handling som är positiv till max, kolla Lisas inlägg istället. Jag får nog nöja mig med att säga att hela machogrejen, med hårdkokta poliser och biljakter, gör mig uttråkad. Om det åtminstone funnits en spännande handling tillhörande allt detta hade jag kunnat hålla mig intresserad, men det tyckte jag inte fanns.

Karaktärerna var osympatiska. Musiken var typiskt 70-tals tv-deckare, vilket jag inte är så förtjust i. Kanske ser man inte den här filmen för den fantastiska handlingen eller de djupa karaktärerna, utan bara för att man råkar gilla den här typen av bildspråk. Min båt förblir dock ogungad.

3 kommentarer:

  1. Yes! Äntligen vettig beskrivning av en sådan typ av film. High five :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var ju inte direkt en favorit, om man säger så. High five:ar tillbaka! :)

      Radera
  2. Ach, trist! Men den här veckan är jag säker på att jag fått till en fullträff.

    SvaraRadera