söndag 6 januari 2013

Härifrån kan 2013 bara bli bättre?

Först vill jag berätta om veckans bloggutmaning, som var att se "Terrifying Girl's High School -- Lynch Law Classroom", som också skulle bli min första pinky violence-film. Jag såg den tillsammans med Lisa, och tyckte himla mycket om den. Det är definitivt en genre jag vill se mer av.

Nu till nyårsfirandet. Mitt nyår var mycket trevligt alldeles i början, när vi var ett gäng som åt middag hos Anna. Efter det åkte vi vidare för att skåla in det nya året med en vän vi inte längre ser så mycket av, och när vi sedan tog oss till ytterligare en fest spårade det ur. Jag blev kallad för feminist och en sådan där Pippi Långstrump för att jag inte ville följa med två grabbar upp till "festen", utan ville vänta på resten av mitt sällskap. Min vän fick höra att hon måste ha blivit slagen som liten, då hon var så beskyddande av oss. De där jäkla hobbypsykologerna finns ju överallt.

Vi hann vara på "festen" i en minut innan vi ville lämna, och det blev dessa grabbar givetvis oproportionerligt arga över. Nu skulle vi kvickt hitta något annat ställe att hänga på, och jag trodde att det gick att ta sig dit till fots. Efter ca en halvtimme i regnet, tog vi en taxi, som körde oss så väl att vi var tvungna att gå en halvtimme till i regnet. Den nya "festen" bestod av två grabbar, sexistiska skämt, och en fylle-kärleksförklaring.

Det positiva jag fick ut av detta firande var... en placering på min topplista över saker jag fått höra om mig, helt oprovocerat, av män. Den ser ut på det här viset:

1. "Jävla fitthitler-propaganda." Sagt efter att jag lugnt och sansat återgav siffror från migrationsverket för en SD-sympatisör.

2. "Det skulle inte förvåna mig om man såg dig i en porrfilm någon gång" Nej, vi pratade inte ens om porr. Jesus.

Och så den nya och fräscha...

3. "Feministpippi"

Mina nyårslöften handlar om att jag helt enkelt ska våga göra mer av mitt liv. Gärna bli aktiv i en hbtq-förening, så att jag får någon motvikt till all monogami och heterosexualitet som omger mig (känner mig rätt ensam ibland). Teater ville jag också börja med igen, men det känns inte alls rimligt att betala 1700 för en kurs på sex tillfällen totalt. Kanske skiter jag i att vara rimlig och slår till ändå. Jag måste också ta tag i mina sömnbesvär och våga gå till en läkare. Någon som har tips på hur man tjatar till sig lite KBT istället för att få massa piller utskrivna?

Kom igen nu 2013, bli bättre än 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar