onsdag 27 mars 2013

It's alive!

Hej på dig, du lojala läsare som fortfarande tittar in här. Jag ska försöka mig på att skriva ett inlägg på telefonfan nu medan jag åker tåg. Eventuella kvalitetsbrister osv är härmed ursäktade. Varför har jag då inte bloggat (som du säkerligen legat hemma om nätterna och funderat på)? Dels har vi hela grejen med att jag pluggar på heltid, och är skoltrött. Sedan har vi detta med sömnen, eller bristen på sömn. Jag har svårt att sova, och har känt mig nära på utbränd i ca ett år, men jag har börjat få hjälp med den biten. Ett tag hade jag planer på att skriva någon slags "social disclaimer" om varför jag kanske inte hör av mig eller orkar boka in saker (för att jag omöjligtvis i förväg kan veta hur mycket jag kommer att orka med en viss dag), men även det blev lite för mycket av ett krav. Så. Jag hat gjort andra saker än att plugga, men de har skett rätt spontant och helt på mina vilkor. Det vore dock skoj att få igång bloggisen min, om inte annat så för att ha ett ställe att avreagera mig på. Vi läser företagsekonomi nu. Jag kommer att behöva avreagera mig.

Lovade Lisa att skriva om den förr-förra bloggutmaningen (Japp, jag har missat två!), Chained Girls från -65, så det är vad jag ska göra! Det är en dokumentär, en exposée, om lesbianer (vilka typer det finns, vad de gör bl a när en annan lesbian inkräktar på deras revir Spoiler!! Svaret är dödsfight!) När jag skulle beskriva dokumentären för kompis till mig beskrev jag den som smygsnusk. Barasådär. Och jo, jag står fast vid det. Det kan inte ha varit särskilt lätt att få kolla på pirra-till-i-byxan-material OCH kunna känna sig som en hederlig (blond och blåögd?) medborgare på samma gång, men vet du vad -- det blir fullt möjligt med denna film. Mycket underhållande och banbrytande fakta om exempelvis hur många procent av flickorna på college som har en lesbisk upplevelse, och hur många som senare också blir lesbianer, presenteras också. Bra skit!

2 kommentarer:

  1. Och när blir det BLACK BELT JONES? Du kommer älska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'm on it! Ska se till att se den imorgon

      Radera